Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διατροφικές ελλείψεις: πώς εμποδίζουν το αδυνάτισμα;



Όλοι λίγο-πολύ καταλαβαίνουμε πόσο απογοητευτικό είναι να έχει δοκιμάσει κανείς κάθε πιθανό τρόπο και μέσο, αλλά τελικά να μη μπορεί να χάσει βάρος. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο ασθενείς να επισκέπτονται τους γιατρούς και με απολογητικό ύφος να λένε, «έχω αφαιρέσει τα τοξικά και ανθυγιεινά τρόφιμα από τη διατροφή μου, γυμνάζομαι καθημερινά και ενώ συνολικά ακολουθώ έναν υγιεινό τρόπο ζωής, δε μπορώ να χάσω βάρος». Και το ερώτημα είναι πάντα ίδιο, «μα, τι φταίει;». 

«Καταλαβαίνω πόσο απογοητευτικό είναι για κάποιον που αισθάνεται ότι έχει δοκιμάσει τα πάντα, δηλαδή έχει αποφασίσει συνειδητά να ζει μια υγιεινή ζωή, έχει βγάλει τη ζάχαρη από τη διατροφή του και τρώει όλα τα “σωστά” είδη τροφίμων, αλλά δε μπορεί να χάσει βάρος. Έχω πολλούς ασθενείς που διαμαρτύρονται για το πρόβλημα αυτό. Νιώθουν σα να έχουν εξαντλήσει κάθε δυνατότητα. Αλλά όταν κοιτάξουμε βαθύτερα στην ουσία του προβλήματος, βρίσκουμε την κρυφή αιτία για την αποτυχία απώλειας κιλών. Το μεγάλο εμπόδιο, πέρα από τις ορμονικές ανισορροπίες και τις διαταραχές του μεταβολισμού, είναι οι διατροφικές ανισορροπίες», λέει η Δρ. Νικολέτα Κοΐνη, M.D., πιστοποιημένη Ιατρός Λειτουργικής, Προληπτικής, Αντιγηραντικής και Αναγεννητικής Ιατρικής από την Αμερικανική Ακαδημία Αντιγηραντικής Ιατρικής 
(http://functionalmedsystem.com).

Η επιστημονική έρευνα τα τελευταία 40 χρόνια και οι κλινικές διατροφικές μελέτες σε περισσότερους από 10.000 ασθενείς, έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι του δυτικού πολιτισμού υποφέρουν από μαζικές διατροφικές ελλείψεις σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Μάλιστα, οι ελλείψεις αυτές είναι πιο διαδεδομένες από ότι μπορούμε να φανταστούμε. 
«Πάνω από το 30% των συνήθων διαίτων υπολείπονται σε θρεπτικά συστατικά, όπως μαγνήσιο, βιταμίνη C, βιταμίνη Ε, βιταμίνη Α και πάνω από το 80% έχουν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D. Εννέα στα δέκα άτομα έχουν έλλειψη σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα τα οποία, μεταξύ άλλων, μπορούν να βοηθήσουν να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα το σάκχαρο και να είναι υπό έλεγχο οι φλεγμονές», εξηγεί η ειδικός. 
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά για την υγεία μας; 
«Με απλά λόγια σημαίνει πως υπάρχουν άνθρωποι φαινομενικά χορτασμένοι, που  ουσιαστικά υποσιτίζονται για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Στην πραγματικότητα, λοιπόν, τα περισσότερα παχύσαρκα άτομα, παιδιά και ενήλικες, υποσιτίζονται. Ξέρω, ακούγεται αντιφατικό. Στην εποχή της αφθονίας και της ποικιλίας των τροφίμων, να υπάρχουν χορτασμένοι, αλλά ουσιαστικά υποσιτισμένοι άνθρωποι. Κι όμως έτσι είναι στ’ αλήθεια. Διότι, μια αφθονία θερμίδων δε σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι διοχετεύονται στον οργανισμό τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Έτσι, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο η υπερκατανάλωση τροφής να δημιουργεί ελλείψεις θρεπτικών συστατικών. Δηλαδή, κάποιος να προσλαμβάνει πολλές θερμίδες, αλλά ελάχιστα θρεπτικά συστατικά», διευκρινίζει η Δρ. Νικολέτα Κοΐνη. 

Εύλογα, λοιπόν, τίθεται και το επόμενο ερώτημα. Γιατί τρόφιμα πλούσια σε θερμίδες είναι φτωχά σε θρεπτικές ουσίες; 

Όπως εξηγεί η πιστοποιημένη Ιατρός Λειτουργικής, Προληπτικής, Αντιγηραντικής και Αναγεννητικής Ιατρικής, «τα τρόφιμα σήμερα είναι λιγότερο θρεπτικά. Έτσι, το σύνολο της διατροφής του μέσου ανθρώπου στις ημέρες μας δεν αποδίδει στον οργανισμό τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για την επίτευξη υγείας αλλά και την απώλεια των επίμονων περιττών κιλών. Διότι, το σώμα μας χρειάζεται τις απαραίτητες βιταμίνες για τη σωστή καύση των θερμίδων».

Πράγματι, στη δυτικού τύπου διατροφή κυριαρχεί το σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης, τα εξευγενισμένα άλευρα και τα ραφιναρισμένα φυτικά έλαια, τα trans λιπαρά και συνολικά τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Όλα αυτά τα είδη μπήκαν στη διατροφή μας τα τελευταία 100 χρόνια. Όμως, το ανθρώπινο είδος κατάφερε να επιβιώσει και να εξελιχθεί, τρώγοντας τρόφιμα που ήταν άφθονα σε βιταμίνες, μέταλλα και απαραίτητα λιπαρά. 

«Σκεφτείτε ότι οι αρχαίοι πρόγονοι μας έτρωγαν φρέσκα ψάρια αλιευμένα σε πεντακάθαρα νερά και κρέας από ζώα που βοσκούσαν σε παρθένα δάση. Σήμερα, τα κρέατα είναι εμποτισμένα σε αντιβιοτικά, φυτοφάρμακα, συντηρητικά, όπως τα νιτρικά και υψηλά επίπεδα φλεγμονωδών ωμέγα-6 λιπαρών οξέων. Οι βιομηχανικές γεωργικές πρακτικές, με την εκτεταμένη χρήση φυτοφαρμάκων, βλάπτουν το χώμα καταστρέφοντας σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Έτσι, λοιπόν, τα λαχανικά και άλλα φυτικά τρόφιμα που καταναλώνουμε στις μέρες μας έχουν λιγότερα θρεπτικά συστατικά από αυτά που έτρωγαν οι άνθρωποι μόλις δύο γενιές πίσω. Και όλα αυτά έχουν τελικά προκαλέσει σοβαρές βλάβες στο μεταβολισμό και συνολικά στην υγεία μας. Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και τις κακές συμβουλές από τους κάθε λογής αυτό-προσδιοριζόμενους “ειδικούς” στον τομέα της Υγείας, που έχουν οδηγήσει σε μείωση των υγιών λιπαρών στη διατροφή μας», σημειώνει η Δρ. Κοΐνη. 

Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι, συγκριτικά με τη δεκαετία του 1970, σήμερα τρώμε κατά μέσο όρο 500 επιπλέον θερμίδες την ημέρα, ως επί το πλείστον από σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης και άλλους υδατάνθρακες. Δηλαδή, πρόκειται για τρόφιμα πλούσια σε θερμίδες και υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, που όμως δημιουργούν διατροφικές ελλείψεις σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και βιταμίνη D, επηρεάζοντας αρνητικά το μεταβολισμό μας και συνολικά την υγεία μας. Η χαμηλή, επίσης, σε φυτικές ίνες διατροφή και τα επεξεργασμένα τρόφιμα, σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, όπως οι περιβαλλοντικές τοξίνες, έχουν ως αποτελέσματα το σύνδρομο διαρροής εντέρου και πολλά άλλα γαστρεντερικά προβλήματα, τα οποία αναστέλλουν την περαιτέρω απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

«Οι ελλείψεις αυτές είναι η βασική υποκείμενη αιτία της αντίστασης απώλειας βάρους. Θεωρώ, όμως, ότι η σωστή θεραπεία με τις απαραίτητες βιταμίνες και τα κατάλληλα μικρο- και μακρο-μόρια μπορεί να βοηθήσει να επανέλθει ο μεταβολισμός του ασθενή και να εξισορροπηθεί η χημεία του σώματος, δηλαδή να πάρει ο οργανισμός τη σωστή ποσότητα θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται για να κάψει το λίπος, να εξισορροπήσει το σάκχαρο στο αίμα, να σταθεροποιήσει τις ορμόνες και να οικοδομήσει και να διατηρήσει τη σωστή μυϊκή μάζα. Διότι, αυτό που αξίζει να θυμόμαστε εν τέλει είναι, ότι μόνο η κατάλληλη εξατομικευμένη αγωγή, είναι αυτή από την οποία προκύπτει το μεγαλύτερο όφελος», υπογραμμίζει η Δρ. Νικολέτα Κοΐνη. 

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πράσινα κόπρανα: Να ανησυχήσω ή όχι;

Ανδιαπιστώσετε ότι τα κόπρανά σας είναι πράσινα, πιθανότατα να θορυβηθείτε. Όμως, το περίεργο αυτό χρώμα, δεν αποτελεί απαραίτητα αιτία ανησυχίας. Το χρώμα των κενώσεων σας είναι συχνά μια αντανάκλαση του τι τρώτε. Το πράσινο χρώμα ενδεχομένως να οφείλεται στην κατανάλωση πολλών πράσινων λαχανικών, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς αυτές οι τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες μιας πράσινης χρωστικής ουσίας, της χλωροφύλλης.
Άλλες διατροφικές πιθανές αιτίες είναι η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και χρωματισμένα με πράσινο τρόφιμα, όπως ορισμένα μίγματα αρωματισμένων ποτών, γρανίτες και κερασάκια τουρτών γενεθλίων,.
Η χολή, το κίτρινο-πράσινο πεπτικό υγρό που εκκρίνεται από το ήπαρ και αποθηκεύεται στη χοληδόχο κύστη, μπορεί επίσης να ευθύνεται για τα πράσινα κόπρανα.
«Το φυσιολογικό χρώμα των κοπράνων είναι καφέ. Η παρουσία της χολερυθρίνης στη χολή ευθύνεται για το χρώμα των κοπράνων. Διαταραχές στη χολερυθρίνη είναι δυνατόν να χρωματίσουν τα κόπρανα πράσινα, γκρι ή λευκά, σαν στό…

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνεις στο πρωινό

Έχουμε πει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι το πρωινό μας, και γιατί. Έχουμε προτείνει συνταγές, ιδέες, συνδυασμούς για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το γεύμα, για να το κάνουμε όσο πιο γευστικό και υγιεινό γίνεται. Υπάρχουν, όμως, μερικά λάθη που εξακολουθούμε να κάνουμε, και μας στοιχίζουν. Ποια είναι αυτά;
Τρώμε πρωινό ''στο πόδι'' Αντί να σηκωθούμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να φτιάξουμε το πρωινό μας, κοιμόμαστε λίγο παραπάνω, φεύγουμε από το σπίτι βιαστικά και παίρνουμε κάτι γρήγορο από τον δρόμο. Μία τυρόπιτα, μια μπάρα δημητριακών, ή κάτι σχετικό. Αυτό είναι τεράστιο λάθος—και θα εξακολουθούσε να είναι λάθος, ακόμα κι αν η γρήγορη επιλογή που κάναμε στον δρόμο ήταν πιο υγιεινή. Όσοι κάθονται στο τραπέζι να φάνε το πρωινό τους, μπορούν να φάνε με μεγαλύτερη σύνεση. Έχει αποδειχθεί πολλές φορές μέσα από έρευνες ότι η ψυχολογία μας παίζει σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Επιπλέον, όσο περισσότερο βιαζόμαστε, υπάρχει η πιθανότητα να μην μασάμε το φαγητό μας σωστά, αυ…

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις - Μίλα του!

Μην περιμένεις να μαντέψει ο άλλος πώς νιώθεις. Όποιος κι αν είναι. Σύντροφος, φίλος, συνάδελφος. Μίλα του. Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός, άστους να λένε.
Βγάλε από μέσα σου το παράπονο, τον θυμό, τον έρωτά σου… ό,τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, σε στενοχωρεί, σε φοβίζει ή σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Πολλές φορές αυτό που είναι αυτονόητο για μας, δεν είναι για τον άλλον.
Κι αυτό αφορά κυρίως εμάς τις γυναίκες και το υπερ-αναλυτικό μυαλό μας. Είμαστε εμείς που έχουμε περισσότερο ανάγκη τη διέξοδο από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που μπορεί να μας προκαλούν οι συμπεριφορές ή τα λόγια των άλλων. Ας προκαλέσουμε τις προθέσεις ν? αποκαλυφθούν, παίρνοντας φυσικά το ρίσκο της απογοήτευσης, καθώς μπορεί να είναι όλα παιχνίδια του μυαλού μας.
Οι προσωπικές μας σχέσεις με τους ανθρώπους που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας είναι σχέσεις που δεν πρέπει να αφήνονται στη σιωπή και σε μια υποθετική προσέγγιση του «τι θέλει να πει ο ποιητής».
Ο άλλος μπορεί να είναι απορροφημένος από τ…